Suami Romantis Itu Bukan yang Selalu Memberi Seikat Bunga, Tapi Ia yang Selalu Pandai Memuliakan Istrinya

Suami romantis itu bukan dia yang pandai mengingat hari - hari istimewa kebersamaannya berbarengan si istri, dan juga bukan dia yang senantiasa setia berikan seikat bunga buat istri tercinta.

tetapi dia yang senantiasa pandai memuliakan istrinya dengan penuh kasih sayang, dimanapun dan juga hingga kapanpun.

lelaki hendak dikatakan romantis apabila dia pandai berlemah lembut pada istrinya tiap saatnya

karna lelaki hendak dikatakan romantis apabila dia pandai berlemah lembut pada istrinya tiap saatnya.

dia yang tidak sempat mengatakan kesat pada istrinya, karena dia menyadari kalau perempuan mempunayai sebongkah hati yang amatlah lembut.

lelaki hendak dikatan romantis apabila dia sanggup menghargai istrinya dengan baik dan juga bijak

lelaki hendak dikatakan romantis apabila dia sanggup menghargai istrinya dengan baik dan juga bijak, apabila marah hingga dia tidak hendak menghinakan, dan juga apabila cinta hingga dia hendak memuliakan.

dan juga satu perihal yang amat unik dari lelaki yang mempunyai keromantisan serupa ini, apa?

ia tidak hendak sempat menyebut kebaikan perempuan lain didepan istrinya, tetapi malah kebalikannya dia hendak menyebut kebaikan istrinya didepan perempuan lain.

lelaki hendak dikatakan romantis apabila dia pandai melindungi hati istrinya dengan akhlaq mulia

lelaki hendak dikatakan romantis apabila dia pandai melindungi hati istrinya dengan akhalq mulia, dia senantiasa penafsiran dan juga tidak sempat sekalipun menaikkan suara dengan nada besar.

apabila dia lagi marah atas kesalahan istrinya, tetapi dia senantiasa berlemah lembut sambil bertutur bijak memberitahu kesalahan yang dicoba istrinya.

lelaki hendak dikatakan romantis apabila berkasih sayangnya senantiasa mendatangkan keberkahan dan juga kedamaian surgawi

lelaki hendak dikatakan romantis apabila berkasih sayangnya senantiasa mendatangkan keberkahan dan juga kedamaian surgawi.

dia tidak cuma pandai memubuh cinta dikala berbarengan si istri, tetapi gimana triknya cinta yang senantiasa disiram dalam hati si istri senantiasa mendatangkan cinta dan juga kasih sayang allah.

karna lelaki betul - betul hendak dikatakan romantis, apabila dia senantiasa memperlakukan istrinya setimpal dengan syari’at islam

karna lelaki betul - betul hendak dikatakan romantis, apabila dia senantiasa memperlakukan istrinya setimpal dengan syari’at islam.

ia yang pandai memuliakan, ia yang pandai berlemah lembut, ia yang pandai menghargai dan juga menghormati, dan juga dia yang pandai bersabar atas keslahan - keslahan istrinya.





( sumber: https: //layakshares. blogspot. com/2020/02/suami - romantis - itu - bukan - yang - selalu. html )

Getting Info...
-->