Inilah Tanda Rumah Tangga Sudah Terkena Sihir

Sihir menggambarkan salah satu perbuatan yang berkaitan dengan jin yang menimbulkan pergantian secara tiba - tiba tanpa dikenal sebabnya.

sihir pula menggambarkan perantaraan di antara tukang sihir dan juga syaitan yang mensyaratkan sang tukang sihir tersebut supaya melaksanakan perbuatan haram dan juga syirik di samping menyerahkan seluruh ketaatan kepadanya demi memperolehi dorongan dan juga pertolongan yang dihajatkan.

antara isyarat ikatan suami isteri jadi kacau akibat kendala jin ataupun juga sihir:

1] suami ataupun isteri ataupun kedua - duanya sekali tidak berasa bakal melaksanakan ikatan se*ks. bila berlaku ikatan juga, amat kurang nikmatnya.
2] suami (ataupun terdapat pula isteri) berasa amat rimas berposisi di rumah namun berasa tenang apabila berposisi di luar rumah.
3] isteri (ataupun terdapat pula suami) berasa amat tidak selesa apabila pendampingnya kembali ke rumah.
4] suami ataupun isteri nampak pendampingnya nampak hodoh.
5] gampang bertengkar meski dalam perihal yang kecil.
6] suami berasa gampang buat berikan cerai, maupun isteri gampang buat memohon cerai apabila berlaku perbalahan.
7] suami ataupun isteri kerap diganggu mimpi - mimpi kurang baik.
8] suami ataupun isteri sebagian kali memandang lintasan ataupun bayangan suatu di dalam dan juga di dekat rumah.
9] suami ataupun isteri kerap hadapi kesakitan yang tidak jelas puncanya serupa sakit kepala, sakit di perut, sakit kaki tangan dan juga sebagainya.
sekiranya terdapat isyarat di atas, terdapat mungkin suami isteri itu terserang kendala jin ataupun juga sihir.


antara ikhtiar yang boleh terbuat buat menuntaskan permasalahan ini, suami isteri maupun kedua - duanya maupun pihak lain hendaklah memperoleh rawatan dan juga saranan perawat.

tidak hanya itu, boleh pula diusahakan seorang diri supaya kendala dan juga sihir itu jadi lemah (dan juga bisa jadi pula terbatal terus atas izin allah) dengan trik:

1. yakinkan tidak terdapat gambar - gambar dan juga lukisan makluk bernyawa yang dipamerkan (di bilik, almari, meja dan juga lain - lain). begitu pula dengan patung - patung kecuali arca mainan kanak - kanak. gambar dan juga arca yang dipamer menggambarkan tarikan yang kokoh kepada jin - jin, dan juga menjauhkan para malaikat daripada berkunjung ke rumah kita.

2. tambah ibadah seharian. biasakan buat amalan - amalan sunat. bacalah al - quran tiap hari dengan menatapnya, meski semata - mata satu ayat. banyakkan meminta ampun atas dosa - dosa silam dan juga terbaru, dan juga berupaya buat pergantian dengan meninggalkan terus perlakuan - perlakuan berdosa itu. apabila dosa - dosa kita terampun dan juga terhapus, doa dan juga harapan kita gampang buat dikabulkan tuhan.

3. elakkan daripada berkumandangnya lagu - lagu dan juga olahan tontonan yang tidak mendekatkan kita dengan agama. perkara - perkara ini mengundang kedatangan jin - jin.

4. wujudkan majlis taklim setiap hari di rumah. suami ataupun isteri kumpulkan pakar keluarga kemudian dibacakan olahan agama sepanjang lebih kurang 5 ke 10 minit satu hari. contohnya beli apa - apa novel yang gampang (serupa novel hadis) , seseorang bacakan (sepotong hadis contohnya) secara lantang manakala yang lain - lain mencermatinya.

meski majlis ini kecil dan juga pendek, namun dia amat kokoh menarik kunjungan para malaikat, dan juga mengecewakan syaitan - syaitan.

sebarang pembicaraan yang berlaku dalam majlis ini lazimnya berlangsung dalam atmosfer yang tenang dan juga terkawal, berbeza dengan pembicaraan yang berlaku di luar majlis.

tidak yakin? cubalah buat. kenapa jadi begitu? antara lain kerana kita lagi berposisi di dasar naungan sayap para malaikat dan juga kerana turunnya sakinah. mood buat bertengkar dan juga meninggikan suara tidak sering berlaku dalam majlis taklim. wallahu a’lam.

5. pakar keluarga yang lelaki (suami dan juga kanak - kanak) yang tidak terdapat sebarang urusan berarti, hendaklah berupaya supaya mampu solat fardhu berjemaah di masjid maupun di surau kerana dia merupakan tuntutan.

6. mengadakan kenduri doa selamat bila berkemampuan. dan juga yang amat akhir ialah dengan memperbanyak berdoa karna doa itu senjata orang - orang beriman.







( sumber : islamidia. com )

Getting Info...
-->