MasyaAllah, Pria Buta Ini Bisa Melihat Kembali Setelah Berdoa di Depan Kabah

Seluruh suatu yang dikehendaki allah swt tentu terjalin, dan juga begitu pula kebalikannya. demikian pula dengan keahlian luar biasa manusia, besar ataupun kecil, baik ataupun kurang baik, berguna ataupun tidak, terjalin karna kehendak dan juga kekuasaan allah swt semata.

siapapun kita, tentu menginginkan tiap anggota ataupun organ badan bekerja dengan baik. mata dapat memandang, kuping dapat mendengar, ataupun hidung dapat mencium dengan baik.
namun sebagian dari kita dilahirkan dengan sebagian ketiadaan, tetapi kita senantiasa wajib bersyukur dengan apa yang telah dikasih oleh tuhan. namun senantiasa terdapat keajaiban yang terjalin, walaupun tidak masuk ide.

salah satunya laki - laki ini, yang tidak henti - hentinya bersyukur dikala matanya dapat memandang berulang selepas dia menghadiri kabah di masjidil haram.

allah swt berfirman dalam q. s. asy - su’ara’: 4

إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ

“jika kami kehendaki tentu kami merendahkan kepada mereka mukjizat dari langit, hingga tetap kuduk - kuduk mereka tunduk kepadanya. ”


VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=l1mbyTSm0C0


seseorang lelaki tua menggemparkan jemaah yang berposisi berhampirannya apabila seketika berdiri sembari menjerit dan juga menangis, selepas solat asar di makkah.

kembali kali lelaki tersebut melaung kesyukuran kepada allah swt “ya allah mataku sudah boleh memandang, saya sudah boleh memandang, allahuakbar.. ”

perihal ini membikin orang sekitar lelaki tua berkenaan mula melafazkan tahniah dan juga memuji - muji kebesaran tuhan terhadap hambanya.

baca pula : teryata para ulama melaporkan boleh - boleh aja melakukan puasa arafah dan juga puasa dini dzulhijjah walaupun masih mempunyai hutang puasa

salah seseorang saksi mata ikut berperan merakam aksi lelaki berkenaan saat sebelum memuatnaik video ke halaman sosial, membuatkan dalam masa sekejap sahaja rakaman itu jadi viral.

inilah vidio yang pernah direkam oleh salah satu saksi mata yang memandang keajaiban itu.


hingga yang manusia seperti bersyukur atas nikmat yangslalu dikasih allah kepada kita.

karna bersyukur itu merupakan sesuatu perbuatan yang bertujuan buat berterima kasih atas seluruh limpahan nikmat yang telah allah swt bagikan.
hingga senantiasa bersyukur bila kita diberi sesuatu nikmat allah swt, tidak memandang nikmat itu banyak ataupun sedikit. karna orang yang senantiasa bersyukur tentu allah swt hendak menaikkan kenikmatan tersebut.

perihal ini sebagaimana firman allah swt dalam qs ibrahim : 7 yang maksudnya: “barang siapa yang bersyukur atas nikmatku kata allah, tentu saya hendak menaikkan nikmat itu. hendak namun benda siapa yang kufur atas nikmat ku kata allah, hingga azab ku sangat pedih. ”




( sumber: http://www. wajibbaca. com/2017/08/subhanallah-sungguh-besar-kuasa-allah. html )

Getting Info...
-->